5. Cadans der pedalen en pumps

Ervaren fietsers onder ons zullen het wel snappen. Het bereiken van de juiste kadans tijdens het fietsen. Het moment waar je mindset op zijn best is om in alle innerlijke rust die pedalen te laten roteren op het juiste ritme zodat je racefiets over het wegdek zweeft. Een enkele fractie van een seconde heb ik hieraan mogen proeven maar dan steeds komt er weer een pop-up in mijn hoofd, een stoplicht op de route of een hobbel in het wegdek die deze cadans weer doorbreekt. Voor de dames onder ons zonder racefiets maar met pumps van minimale hakhoogte 8 centimeter, dit verschijnsel is bij jullie beter bekend als dat alles keuring in de plooi zit, je loopt zelfverzekerd je loopje en opeens zie je daar een prachtig mooi mannelijk verschijnsel...….daar ga je van wankelen. Dat idee dus. De kunst is om die focus te houden en dat heeft training nodig.

Maar iedere week op die fiets stappen dat vergt motivatie en dan is het altijd goed om onder ogen te komen waar je het allemaal voor doet. En zo was daar een uitnodiging van het Ronald McDonald Huis Middenwest-Brabant voor een BBQ met de Homeride teams die voor hun huis fietsen. Dit is ook een van de 3 huizen waar team Vive voor fietst. Zelf hebben we 10 weken gelogeerd in Maastricht maar in Tilburg was ik nog nooit geweest. De zeer hartelijke huismanager (overigens de grootste fan van mijn blog) zorgt er keer op keer weer voor dat je een boost van motivatie krijgt. Met passie en flair vertelt ze over haar organisatie. Dan nog niet te spreken over de bevlogen vrijwilligers die zorgen dat het huis 24/7 blijft draaien. In het Ronald McDonald Huis Middenwest-Brabant logeren ouders, broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het nabij gelegen coma behandelcentrum voor kinderen. Gezinnen uit het gehele land verblijven hier een langere tijd tussen hoop en vrees. Hun kind, wie in coma ligt, krijgt een intensief revalidatie- en stimuleringsprogramma omdat het ernstig hersenletsel heeft opgelopen en hopelijk hiermee uit coma kan ontwaken. We krijgen een rondleiding door het huis. Natuurlijk op een tijdstip dat er zo min mogelijk gasten zijn zodat ze geen overlast van ons kunnen ondervinden. We lopen door de keuken, het komt weer allemaal terug......de kasten en koelkasten met de kamernummers erop. De vrijwilligster verteld over vriendschappen die er ontstaan voor het leven......I know, bin there, done that. Ze praat over tragische maar ook hoopvolle situaties die in huis de revue passeren......het komt weer allemaal heel dichtbij. Het kippenvel loopt van teen tot aan kruin. Wat voel ik me weer klein en hulpeloos. Je staat zo aan de zijlijn, voor mijn gevoel kan ik die ouders niet genoeg helpen. Het huis in Tilburg is nu 15 jaar oud. Alle technische installaties zijn sterk veroudert en moeten vanwege slijtage of wettelijke eis vervangen worden en dat kost geld, en helaas is dat geld niet alleen hiervoor nodig. Jij kunt me helpen het verschil te maken!
Er zijn behoorlijk wat mensen die een rondje met me willen fietsen. Geweldig, fantastisch! Ik heb jullie keihard nodig, maar ik wil er ook nog een voorwaarde aan stellen. Als je een fietsdate met me hebt mag je niet alleen mentaal maar ook financieel supporten. Dat geld gaat dan 100% naar het Ronald McDonald Kinderfonds. Ik stel voor dat we € 60 per persoon als minimum stellen, dit staat gelijk aan de kosten van één overnachting in een Ronald McDonaldhuis. Meer mag altijd! Dankzij jou kan er dan een gezin 1 nacht overnachten in het huis. Mijn blog heet niet voor niets Pedalen versus Pumps. DUS! Voor de niet fietsers onder ons wil ik ook een afspraak plannen op Pumps van 9cm hakhoogte en de financiële bijdrage in ontvangst nemen onder het genot van een kopje koffie of een glaasje wijn (wat jij trakteert).....afhankelijk van het tijdstip. 💪. Kom dan overigens niet aan met een mooie mannelijke verschijning want dan ben ik uit mijn cadans gehaald!

De vrijwilliger neemt ons mee naar de Ronald McDonald Huiskamer in het ziekenhuis. Een concept wat zich afgelopen jaren steeds verder uitrolt. In een Ronald McDonald Huiskamer zijn gezinnen even weg van de ziekenhuiskamer, witte gangen en ongezellige wachtruimtes. Hier kunnen zieke kinderen even vergeten dat ze ziek zijn. Ouders, broertjes en zusjes vinden er een plek om te ontspannen of te spelen. Ze verblijven er bijvoorbeeld tussen behandelingen of onderzoeken door. Iedereen waarvan een kind in het ziekenhuis wordt behandeld, is welkom in de Huiskamer. De Huiskamer is 24/7 en 365 dagen per jaar geopend. Wederom zo een prachtig concept wat wij 9 jaar geleden echt gemist hebben tijdens de ziekhuisopname van Vive*.

Je begrijpt natuurlijk dat mijn doel weer kraakhelder op mijn netvlies is gegrift (al was ik daar niet zo bang voor gezien ons verleden met Vive*). Als het even niet lukt om in die kadans te komen zal ik me weer focussen op mijn doel en dan kom ik vastberaden in mijn ritmische flow. Help je me mee om mijn doel te bereiken zowel mentaal als financieel?! Een eigen actie starten mag natuurlijk ook of koop mijn boek. 

Binnenkort het vervolg van mijn avontuur! Volg en deel mijn blog om een groot platform te creëren voor onze fondsenwerving voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Interesse om te sponsoren, neem contact met ons op. Een blog vol humor, liefde, kracht en positiviteit.

Interesse in het boek Vive, Liefde - Kracht - Positiviteit? 100% van de verkoopprijs gaat naar het Ronald McDonald Kinderfonds. Meer info over of koop hier het boek van Vive

Reacties

  1. 😍😍 wat geweldig mooi geschreven weer Peggy!
    Inderdaad ik ben FAN ❤️❤️ Wat een betrokkenheid om ons weer mee te helpen!! Zooooo blij met jullie 🤗🤗❤️❤️ Dikke kus 💋

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten