1. De route van Pumps naar Pedalen

Ik kijk naar buiten door het raam, het landschap schiet voorbij ik dwaal af in mijn gedachten....evenals het landschap schieten er hordes herinneringen voorbij. Mooie gedachten en uiterst pijnlijke gedachten. Het is weer zo een dag waarbij alles terugkomt. In 2010 rijk geworden met de geboorte van onze dochter Vive. Maar in dat jaar ook enorm groot verlies geleden omdat Vive overleed aan de gevolgen van een stofwisselingziekte. In de uiterst kostbare periode ertussen heb ik intens genoten van de machtige levenslessen die Vive me leerde.....
Opeens port mijn kleinste monster van 4 me in de zij! Weg gedachten terug in de realiteit 9 jaar later. "Mama, zijn we er bijna?"
We gaan papa voor de derde keer ontvangen aan de finish van de Homeride in Den Haag. Hij heeft samen met team Vive 500 km in 24 uur in estafettevorm gefietst ten bate van het Ronald McDonald Kinderfonds, welke wij uit eigen ervaring een enorm warm hart toedragen. Ons team heeft dit jaar ruim € 22.000 ingezameld. Fantastisch en dat in naam van je dochter, Vive. Een team van naasten, zoals familie en vrienden maar ook voorheen onbekenden die je inmiddels als familie kunt omarmen. 

Eenmaal in Den Haag loop ik samen met mijn twee mannen van 7 en 4, de 2 oma's en een vriendin naar de finish. Wederom word ik gegrepen door de sfeer die er hangt. Dit evenement verbindt, het geeft Liefde - Kracht - Positiviteit. Een slogan die mijn levenslust omschrijft. Sinds dat Vive me in heeft laten zien wat leven inhoud, zijn dit de enige 3 krachtige woorden die daaraan verbonden kunnen worden. Het eerste jaar werd ik overvallen door emotie. Mijn hubbie en een vriend, die we notabene overgehouden hebben uit het Ronald McDonaldhuis Maastricht, deden mee met een ander team. Vriendin lief en ik dachten er een mooi weekend van te maken, dat is gelukt maar met een compleet andere invulling. We waren zo onder de indruk van het gebeuren dat we er echt van bij moesten komen. Daar stonden we dan moederziel alleen zonder familie en de mannen 24 uur op de fiets. We hebben geen oog dicht gedaan en ons steeds maar afgevraagd hoe het de mannen zou vergaan. We waren zo groen als.
Het tweede jaar werden we gevraagd of er een team onder de naam van Vive opgericht mocht worden...….je kunt geen mooier verzoek als dit krijgen, zelfs een huwelijksaanzoek tipt er nog niet aan. Dus daar werd team Vive opgericht, niet een team maar twee. Roze tenues opgebouwd uit een logo van een vlinder die op een bloem land, en dan de 3 krachtige woorden Liefde, Kracht, Positiviteit die naar voren komen en aan Vive verbonden zijn. Wauw, zie maar eens 20 fietsers in zo een tenue staan en dan alle begeleiders erbij in zo een zelfde shirt. Dat kan je als moeder van Vive totaal niet onberoerd laten. Ik besloot dat jaar als fondsenwerving mijn weblog over Vive als boek uit te geven. Dat was mijn persoonlijke Homeride. Met succes: Meer informatie over het boek van Vive
En nu het derde jaar sta ik weer aan die finish, het schrijven van mijn boek heeft zoveel los gemaakt dat ik vooral veel rust nodig had afgelopen jaar. Met pijn en moeite heb ik me enigszins afzijdig gehouden van team Vive.
Maar wederom met spanning sta je het gehele team op te wachten. Wat een trots als die roze rijders vol Liefde, Kracht en Positiviteit over die finish komen. Mijn twee zoontjes enorm trots op papa die weer ruim 300 km in de benen heeft zitten. En die dag ook nog eens zijn 40e verjaardag viert.
Alle teams van Homeride hebben samen 1,4 miljoen euro ingezameld voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Wat een trots om hier deel van uit te mogen maken. Mijn besluit staat vast: "Volgend jaar fiets ik de Homeride!"

De tiende Homeride in 2020. Onze dochter Vive, geboren en overleden in 2010 zou 10 jaar worden volgend jaar én het laatste jaar dat er onder de vlag van team Vive gereden wordt. Dan kan ik als mama van Vive toch niet ontbreken.....
Ik neem jullie komend jaar mee in mijn reis naar de Homeride. Afgelopen 4 jaar niet gesport, nooit op een racefiets gezeten maar vastberaden hierin te gaan slagen. Blijf mijn blog volgen en help team Vive bekend te maken onder een groter publiek! Vertel over ons en deel de verhalen. Wil je ons sponsoren, graag! Laat het me weten hoe je dat in gedachten hebt. Alles voor het Ronald McDonald Kinderfonds om ouders dichtbij hun zieke kind te laten zijn.


 


Reacties

  1. Mooi geschreven Peggy. Ik ga je volgen ;-). Gr. Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Peggy ❤️�� ik was al fan�� en nu! Ga je mee fietsen, wat een bikkel ����❤️❤️ Respect voor jou en jouw mannen ������ lief s Franca ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Peggy, dat bloggen gaat je al goed af en dat fietsen nu ook al. Welkom IN het team. Niet langer als toeschouwer, maar er middenin als rijder. Klasse. Als er iemand in Team Vive hoort ben jij dat wel natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten